Spesialist i anestesiologi og intensivmedisin
Lisensnummer: 3475782
Fullført studium: 1990
Spesialisering i anestesiologi og intensivmedisin: 1997
Doktorgrad: 2004
Utdannet ved Det medisinske akademi i Krakow. Hun fikk tittelen spesialist i anestesiologi og intensivmedisin i 1997. I 2004 ble hun tildelt tittelen doktor i medisin ved Det jagellonske universitet i Krakow. I 2001 fullførte hun etterutdanningsstudiet ved Det europeiske akademi for anestesiologi (FEEA) og etterutdanningsstudiet “Smertemedisin” i 2009. Hun tok kurs i smertebehandling ved International Association for the Study of Pain. Siden 1992 har hun arbeidet ved Det medisinske fakultet UiK, for øyeblikket som forsknings- og undervisningsassistent ved Underavdeling for smerteforskning og -behandling, Avdeling for anestesiologi og intensivmedisin. Hun underviser studenter og leger i førstehjelp, anestesiologi og smertebehandling. Hun er foreleser på kurs og studier arrangert av Det medisinske senter UiK for etterutdanning og Committee for European Education in Anaesthesiology (CEEA). Hun har mange års erfaring i anestesiologi og intensivmedisin og er forfatter og medforfatter av 120 vitenskapelige publikasjoner i polske og utenlandske tidsskrifter. Hun er spesielt interessert i utførelse av kirurgiske og konservative tannbehandlinger med bruk av sedasjon og sedoanalgesi. I over 10 år har hun samarbeidet med tannleger og hjulpet med smertefri gjennomføring av alle slags behandlinger, både hos pasienter fra Polen og fra utlandet. Hun har fått spesiell tillit av norske pasienter med dentofobi.