magnadent_najlepszy_poszukiwany_dentysta_krakow12

Forebyggende og konservativ behandling (inkludert utskifting av amalgamatfyllinger)

Klinikken har som formål å ta imot, diagnostisere og behandle sine pasienter, og derfor spiller profylakse en viktig rolle i arbeidet vårt.

I løpet av de første dagene av pasientens opphold i klinikken utfører vi behandlinger som innebærer fjerning av tannstein og -plakk og veiledning om teknikkene for god munn- og tannhygiene.

Behandlingen omfatter fjerning av tannstein fra hele tannsettet for å forebygge periodontale sykdommer; sandblåsing av tennene som fjerner misfarging på tennene og gir et penere, lysere smil; og fluorisering med preparater med stort innhold av fluoridioner som forsterker tannemaljen.

Konservativ tannbehandling – Vakre tenner betyr suksess og er avgjørende for hvor bredt vi kan smile uten å føle seg sjenert.

Valg av kosmetiske materialer av høyeste kvalitet gjør det mulig å gjenoppbygge ødelagte tenner og utskifte gamle amalgamfyllinger kjennetegnet av utetthet, fargeforskjell, stor termisk ekspansjon som fører til mekanisk skade på tannen og estetisk kvalitet som i dag er uakseptabel. Langvarig bruk av sølvamalgam fyllinger kan medføre at tannkronen sprekker, slik at tannen blir ødelagt og må gjenoppbygges.

Den konservative tannbehandlingen forebygger dessuten at det oppstår sykdommer i tannpulpa som fører til betennelse og skader på det periodontale ligamentet og beinvevet i kjevekammene.

Personalet i klinikken fokuserer derfor på å oppdage forandringene så fort som mulig og forebygge videre utvikling av karies.